^ Back to Top

Facebook

Ki olvas minket

Oldalainkat 25 vendég és 0 tag böngészi

Több adsense bevétel 1.

Több adsense bevétel 1. google büntetések

 Hogyan tudod kihozni a legtöbb Adsense bevételt honlapodból és blogodból?

Nem is tudsz róla, hogy csak a töredékét keresed meg a lehetséges Adsense bevételednek! Ezért nem is teszel semmit, hogy megtöbbszörözd!

Sokkal többet lehet tudni az Adsense bevétel növelésről, mint ami itt olvashatsz, de itt olyasmit tudhatsz meg, amiről magyarul eddig csak elvétve lehetett olvasni.

Itt nem a hirdetések eredményesebb elhelyezéséről, az oldalrész célzásról (section targeting), a linkegység használatról, stb. olvashatsz, bár ezek nagyon fontos ismeretek, hanem a "smart pricing-ról".



Mi is az a "smart price"?

Mielőtt azt gondolnád, hogy "Ó, én ezt ismerem, mert olvastam már erről valamit!", szeretném, ha feltételeznéd, hogy még nem tudsz róla mindent! Miért?

Átolvastam jó néhány magyar és angol nyelvű írást, blogbejegyzést, fórumot erről, olyanokat is, amiket neves magyar Adsense-hez értő webmesterek írtak és azt találtam, hogy a többség nem érti és ezért biztosan nem is alkalmazza azt, amivel sokkal több lehetne a bevétele.

Kezdjük távolról, mert így könnyebben megérhető a téma!

Minőségi (Értékes) Tartalom

Mi az a minőségi tartalom?
Biztos találkoztál már olyan oldallal amikor a Google-ban kerestél, amit kár volt megnyitni, mert nem volt elérhető rajta az általad keresett információ. Lehet, hogy az oldal amúgy értékes információkat tartalmazott, de neked nem arra volt szükséged. Tehát, számodra nem volt értékes.

(Nem elég szerinted értékes tartalmat az oldaladra tenni, hogy jól keress az Adsense-el, annak értékesnek kell lennie a legtöbb látogatód számára is!)

Az értékes tartalom az, amit megtalálsz (amit nem találnak meg az nem értékes), és amit értékesnek találsz, mert hasznos információkat vagy pihentető szórakozás, kapcsolat építési lehetőséget, stb. nyújt számodra. Tehát, megadja a válaszokat, kielégíti az igényeidet.

(Legyen nem csak egy lapon, hanem sok oldalon, tehát egy-egy webcímed minden egyes oldalán értékes tartalom!)

Még a legjobb honlapok sem tudnak minden információt megadni, és vannak, akik ha meg is kapják a válasz, még több választ akarnak. A pontosan az oldalad témájához tartozó és ott megjelenő hirdetések értékesek a látogatók számára, segíti őket az interneten megtalálni az általuk keresett dolgokat. Itt jön a képbe az Adwords-Adsense. (Az Adwords ugyanazon rendszer Google hirdetői, az Adsense a Google hirdetés megjelenítő oldalt jelenti.)

Sokan tekintenek a honlapokon megjelenő hirdetésekre egyfajta szükséges rosszra, ami bevételt hoz a honlap tulajdonosának, pedig ha a minőségi tartalom mellett van a hirdetés, akkor azért hálás a látogató, mert segít neki a böngészésben.

Elég sok honlapon, ahol nem értékes a tartalom ill. értékesés, de nincs jól targetálva. Ezeken nem azok a hirdetések jelennek meg, ami hasznos lehet a látogatónak, ezért ezeknek a hirdetéseknek az átolvasása kissé bosszantó a látogató számára. És így, ezek hirdetések az oldal minőségét is lerontják.

Targetált (Célzott) Tartalom

Egy nem túl tág vagy nem túl szűk fogalomra, kifejezésre, témakörre létrehozott honlap vagy blog, fórum az célzott tartalmat jelent.
Az "autó", például túl tág, a "fiat uno 2001 ajtó Debrecen" túl szűk fogalom. A "fiat uno ajtó" talán egy olyan téma, amiről már egy igazán hozzáértő elég hasznos tartalmat tud létrehozni, hogy szinte mindent fontos és érdekes meg lehessen tudni a témában. (És ez ne szóljon másról a tartalom, csak a fiat uno ajtókról, de sok oldalon keresztül.)

Amikor egy webhely tartalma jól targetált, akkor a rendelkezésre álló hirdetések közül, a lehető leginkább odaillőek fognak megjelenni, ami így segíti a látogatót, a hirdetőt, (a Google alkalmazottakat és részvényeseket), és téged is, mert ezekre gyakrabban kattintanak a látogatók, mint a nem odaillőkre, tehát így jobban keresel.

Targetált (Minőségi) Látogató

Amikor a tartalmad már minőségi és jól targetált, akkor a látogatóid a Google-ból és más "fiat uno" témájú oldalakról (egy fiat uno ajtók szövegű linken vagy banneren keresztül) a fiat uno ajtók iránt érdeklődők lesz. Ők a minőségi látogatók!

Neked és a Adwords hirdetőnek nem látogatókra, hanem a megfelelő látogatókra van szükséged! Segítened kell a Adwords hirdetőnek, azáltal, hogy az Adsense hirdetéseiken keresztül a téma iránt erősen érdeklődők személyeket küldesz a honlapjukra, hogy ott végül hírelvélre felírasson, regisztráltasson, vásároljon, stb.
Erre a legjobb módszer az, hogy esélyt sem adsz arra, hogy olyan látogatok érkezzenek a honlapodra, akik nem lennének megfelelők a nálad megjelenő hirdetők számára!
Ha jól targetáltad a minőségi tartalmadat, akkor nagyon valószínű, hogy a látogatóidat érdekli az oldaladon található információ, tehát ők számodra és az oldaladon megjelenő Google hirdetéseket feladók számára is hasznot hoznak.

Amikor egy teljes honlapodnak nem csak egy-egy lapján, de mindenhol jó van targetálva az értékes tartalom, akkor jól jár, elégedett a látogató, a hirdető, a Google részvényesek és Te is, mert a lehető legtöbb Adsense bevételt kihozod a honlapodból.

Minél gyengébb az oldalad tartalmának minősége, és minél kevésbé targetált a tartalom, annál kevésbé lesznek targetáltak a látogatók, a forgalom, azaz sokféle különböző érdeklődésű látogatott kapsz. (És persze ezek kevésbé találják a többféle téma között amit keresnek, azaz hamarabb elhagyják az oldalad.)

Az a jó ha sokáig elidőznek a látogatók a honlapodon, sokat lapozgatnak, olvasgatnak, és ezt a Google látja, méri. Minél tovább vannak az oldalon, annál több hirdetést néznek meg, és gyakran előfordul, hogy azt gondolják "Ez a hirdetés érdekes, mindjárt rákattintok, csak előbb befejezem az olvasást, mert ez is elég hasznos." És alig várják, hogy befejezzék az oldalt, és már kattintanak is a hirdetésre.)

Amikor egy honlap (nem csak egy lapja) sokféle dologról szól, vagy túl általános, vagy túl szűk a témája, akkor az Adsense nem tudja és nem akarja kirakni pont azt a hirdetést, ami iránt a látogató érdeklődik (mert az oldal (vegyes) tartalma alapján teszi ki a hirdetéseket), azaz nem a látogató érdeklődése alapján (bár mostanában már ezt is bevezették). Vagy ha ki is rakja és rá is kattintanak, akkor azért neked sokkal kevesebbet fog fizetni, mint egyébként fizethetne és fizet is az egységes tartalmú honlapot hasznosító Adsense hirdetés elhelyezőnek.

Amikor a látogató olyan hirdetéseket kénytelen átfutni a szemével, akkor az kissé bosszantja vagy legalább is időpocsékolásnak tűnik számára. Nem így van?
Tehát a látogató gyorsabban elhagyja az oldalt, de nem hirdetésre kattintva, hanem az oldalt bezárva, vagy a böngésző vissza gombjára kattintva.

Fontos tudni, hogy a honlapokon megjelenő adsense főleg az oldal kulcsszavaihoz van igazítva, de ha nem szerepel az oldalon hangsúlyosan, például a főcímben (title) kiemelve fő téma legfontosabb kulcsszava illetve, ha sok ehhez a témához nem tartozó dolog jellemző szavai vannak kiemelve, akkor szinte csak az általános szavakhoz hozzárendelt hirdetések jelennek meg.
Miért van ez így?


Targetált Látogató

Képzeld el, hogy Te honlapkészítés hotelek részére kifejezésre hirdetsz, és a honlapkészítés hotelek részére kifejezésre adtad fel az Adwords hirdetésed, akkor azt szeretnéd, hogy a Te honlapodra pont a honlapkészítés hotelek részére iránt érdeklődők érkezzenek a hirdetéseken keresztül. Így van?

Egy nagyon általános, például honlapkészítés vagy egy nagyon szűk témájú, pl.: "adriai magyar hoteleknek honlapkészítés" témájú honlapon bár megfordulnak a pontosan "honlapkészítés hotelek" részére iránt érdeklődők is, de a legtöbben nem érdeklődnek a honlapkészítés hotelek részére téma iránt.
Ha ezeken az oldalakon megjelenik a hirdetésed, akkor néha (de előfordul hogy gyakran) olyanok is kattintanak a hirdetésedre, akik a honlapodra érkezve nem igazán, vagy egyáltalán nem érdeklődnek az iránt, amit te szeretnél nekik mutatni, adni vagy eladni.
Neked ezekért a nem érdeklődők kattintásaiért is fizetned kell az Adwords-ben (csak sokkal kevesebbet).

Hogy ez lehetőleg a legkevésbé forduljon elő, a Google főleg az általános szavakra célzott hirdetéseket jeleníti meg a vegyes (általánosabb) tartalmú oldalakon, és egy-egy kifejezésre targetált hirdetéseket jelenít meg az azonos egy-egy kifejezés köré épülő honlapon.
Így a hirdető pont azt az érdeklődésű látogatót fogja kapni, amit szeretne, és nem csak egy böngészgetőt, egy nézelődőt, hanem egy lehetséges ügyfelet, vásárlót, hírlevél feliratkozót!

Bár a jól konvertáló hirdetés (konvertáló = átváltozó (például a hirdetésre kattintóból megrendelő lesz.)) többe kerül, de a Adwords ezt jutalmazza azzal, hogy helyekre (értékesebb látogatókat hozó honlapokra és a magasabb helyre a google találati listán, jobb oldalon) teszi ki a hirdetést! A nagyon konverziójú drágább hirdetés bár drágábbak a hirdető számára sokkal jobban megéri neki, mert a ROI (Return of Investment), azaz a befektetés (ebben az esetben a reklámköltség) jobban megtérül, azaz minden reklámra költött forint egyre több bevételt hoz!

A smartprice

A smart-price azt jelenti, hogy az Adwords hirdetőnek kevesebbet kell fizetnie az olyan oldalakról érkező látogatókért (átkattintásonként), amelyek kisebb eséllyel válnak hasznos (azaz konvertáló) látogatóvá.

A smartprice bűntetés


A smart-price büntetés azt jelenti, hogy ha csak egy is a több blogod vagy önálló domain-en lévő honlapod közül nagymértékben "smart-price-ot" látogatókat küld, akkor az Adsense fiókodhoz tartozó MINDEN honlapodon smart-price-olva lesznek a kattintások! Egy honlapod "bűnös", de mindegyik meg lesz büntetve! (Bár a Google sosem ismerte ezt el hivatalosan, de ezt tapasztalják a profi Adsense megjelenítők, és ezt mutatja egy a Google-tól kiszivárgott anyag is.)

Erre úgy jöttek rá webmesterek, hogy levettek egyes domain-jeikről Adsense hirdetést, mert hát "úgy nagyon is keveset hoz, kirakok valami mást", és 4-8 nap múlva majdnem minden minden oldalukon ami ugyan ahhoz az Adsense számlához tartozik megugrott kattintásonkénti bevétel, átlagosan 2x-esére, de egyes oldalakon 5x-ösére! Így fedezték fel ezt a "titkot", és aztán teszteléssel bebizonyították, hogy ez valóban így van.

Tehát a lényeg összefoglalva:

Legyen az oldalad tartalma jó minőségű.
Épüljön egy téma köré a honlapod.
Ez közel azonos érdeklődésű látogatókat eredményez az oldaladon.
Ekkor a Google a jól konvertáló hirdetéseket és csak azokat teszi ki a honlapodra.
(A targetált olvasók nagyobb arányban kattint a targetált témájú helyen hirdetésre.)
A hirdető így azt a látogatót kapja, ami számára megfelelő.
Sokkal többet kapsz egy-egy kattintás után, azaz nagyobb rész a hirdető által elköltött pénzből!

Így ez mind szép és jó, de hogyan lehet ez megvalósítani?
Cselekedni kell, és például nem csak TV-t nézni, és álmodozni egy szebb jövőről!
A hogyan kérdésre válasz fenti írásban elolvasható!

És mi van akkor, ha nem ilyenek a már kész oldalaim?
A fentiekben leírt állapot egy ideális helyzet, ami felé törekedni érdemes. Alakítsd át a weboldalaid, úgy, hogy egy-egy fő téma egy-egy önálló webcímen (vagy legalább al-webcímen (al-domain-en) legyen elérhető az interneten.

Remélem, hogy hasznodra válik a fenti magyarázat, amit a "smartprice-ról", a smart-price büntetésről és annak elkerüléséről, és rendbehozataláról írtam!

Hogyan lehet felfedezni, hogy smart-price büntetésben van-e az Adsense fiókom? (Erről majd máskor, ugyanitt írok majd. És ehhez készül egy program is, ami hamarosan elérhető lesz (ingyen)). 

Ha úgy gondolod, hogy tanultál a fentiekből, vagy ha kérdésed, hozzáfűzni valód van, kérlek írj itt lent hozzászólásokat. (És ajánld ezt az oldalt linkeken keresztül, ha ez segítene az oldalad, blogod látogatóinak. Előre is köszönöm! )



Forrás:
http://laszloberndt.blogspot.com/2009/09/tobb-adsense-bevetel-titkai-2.html